четвер, 2 квітня 2015 р.

Робота з батьками

(1)   Сім'я і школа - це берег і море. На березі дитина робить свої перші кроки, отримує перші уроки життя, а потім перед нею відкривається непізнане море знань, і шлях в цьому морі прокладає школа. Це не означає, що дитина повинна зовсім відірватися від берега - бо ж навіть моряки дальнього плавання завжди повертаються на берег. 
   Сім'я дає дитині первинну підготовку до життя.

(2)Головний сенс і мета сімейного життя – виховання дітей Виховання — це такий процес взаємодії батьків і дітей, який не­одмінно приносить задоволення як одним, так і іншим. Традиції родинного виховання складалися упродовж багатьох століть і зміцнювалися в ході історичного розвитку людства. З давніх – давен українці розглядали сім’ю і рід як святиню, а виховання дітей – як святий обов’язок батьків

(3)Що посієш – те й пожнеш...
Ваша власна поведінка – найголовніша річ. Не думайте, що ви виховуєте дитину лише тоді, коли з нею розмовляєте, повчаєте або караєте. Ви виховуєте її у кожний момент вашого життя.”
 Дотримуючись норм народної педагогіки, батьки самі розвивали в собі доброчинні цінності, власними вчинками формували те , що хотіли бачити в своїх дітях


 (4)Людину роблять людиною яскраві спогади дитинства  Тому, саме батьки — найперші вихователі — вони мають найбіль­ший, найсильніший вплив на своїх дітей.            Відомий педагог Василь Сухомлинський відзначав, що кожний наступний вихователь виявляє на дитину менший вплив, ніж попередній. Батьки є тими попередніми по відношенню до учителя початкових класів , вчителів-предметників,вулиці ,друзів  —  адже батькам самою природою надано перевагу бути першими вихователями. З перших днів народження, коли дитина ще безпомічна і потребує елементарно­го догляду, вона засвоює батьківські інтонації, сприймає емоційну атмосферу сім'ї, навчається слухати й чути, відгукується на ласку, цінує красу.

(5)  Проте успіх сімейного виховання залежить від того, наскільки батьки готові до усвідомленого батьківства і материнства, щирі і чесні у своїй любові до дітей
Дитині потрібні люблячі мама і тато
на всі 24 години на добу.
(6)Основне правило виховання:
Менше сварити – більше  хвалити!
Менше карати – більше любити! В усіх сім'ях  проявлялась велика турбота про виховання дітей. В народі вона найчастіше будувалась за принципом "роби як я", тобто в основу сімейного виховання був покладений авторитет бать­ків, їх діла і вчинки, сімейні традиції. Зразком був батько, глава сімей­ства. Його приклад, як правило, наслідували хлопчики, дівчатка най­частіше навчалися в матері.
(7) Усі сім’ї , які існують у суспільстві,  можна поділити на  такі групи :  

       1 .Сім'ї, в яких дуже низькі дружні відносини між батьками і дітьми.
2.Сім’ї, де панує доброзичлива атмосфера.
3        Велика група сімей, де батьки приділяють достатню увагу навчанню дітей, їх побуту, але цим і обмежуються.
4.Сім'ї, де за дитиною встановлюється стеження, їй не довіряють, застосовують рукоприкладство.
5.Сім'ї в яких обстановка критична, ненормальні відносини  між дітьми і батьками.
(8)Зараз пропоную вам трошки подумати , поринути спогадами у дитинство і на деякий час уявити себе дітьми . Тому вашій увазі пропоную кілька завдань

Лист до мами й тата (продовжіть фразу)
He бійтесь проявляти твердість по
відношенню до мене. Я розумію це …
Це дозволить мені знати міру й місце.


Не застосовуйте силу по відношенню до мене. Інакше це…
навчить мене думати, що сила - це єдине, що має значення.

 Не давайте порожніх обіцянок. Це…
підірве мою довіру до вас.

(9) Не робіть мені зауваження в присутності інших людей…
 На зауваження я буду реагувати лише наодинці, без посторонніх.

Ніколи не вважайте, що вибачитись переді мною - нижче вашої гідності…
Ваше вибачення та визнання помилок викликає у мене до вас дійсно теплі почуття


Не турбуйтесь про те, що ми проводимо дуже мало часу разом.
Потрібно потурбуватися про те, як ми з вами його проводимо.

(10) Відносіться до мене так , як  ви  відноситись до своїх друзів.
Я теж хочу бути вашим найкращим другом.

Не відштовхуйте мене, якщо я вам ставлю чесні та прямі запитання…
Незабаром ви зрозумієте , що я буду шукати інші місця для відповіді на мої запитання.

Ваші добрі справи та побажання , які ви мені даруєте кожного дня …
Якщо не зараз , то через роки  повернуться до вас сторицею.

(11) Пам’ятайте! Що у Вас є найбільше диво на світі! Це диво – Ваша дитина!
   Виховати дитину здоровою, працелюбною, чесною - справа нелегка. Батько і мати несуть відповідальність перед суспільством за виховання дітей.   В сім'ї дитина вперше засвоює норми моралі,  формує життєві плани. 
  Справжнім авторитетом користуються батьки, які сумлінно ставляться до праці, до сімейних обов'язків, активні в громадському житті. Такі батьки уважні до дітей, люблять їх, цікавляться їхніми шкільними та позанавчальними справами, поважають їх людську гідність, водночас виявляючи до них належну вимогливість.

(12) Діти вчаться тому, що вони бачать навколо себе

       Якщо :: дитина живе  в атмосфері критики, вона вчиться засуджувати.
                     дитина живе в обстановці ворожості, вона вчиться воювати.
                     дитина живе  в атмосфері страху, вона вчиться боятися.
                     дитина оточена жалістю, вона вчиться жаліти самого себе.
                     дитина оточена глузуванням, вона вчиться насміхатись.
                      дитину хвалять, вона вчиться бути вдячною.
                    дитина живе в атмосфері любові, вона вчиться любити.
                    дитина живе в атмосфері визнання, вона починає розуміти, як добре   мати мету.
                  навколо дитини всі діляться один з одним, вчиться щедрості.
                  дитина оточена ревністю, вона вчиться заздрити.
                    дитина живе в атмосфері терпимості, вона вчиться бути терпимою.
                    дитина живе серед чесних та справедливих людей, вона зрозуміє, що    таке правда й справедливість.





(13)Причини  серйозних  порушень  поведінки  дітей

·        Боротьба за увагу                 Дитині не вистачає уваги, яка їй так необхідна для нормального розвитку та емоційного благополуччя.  Діти часто ображені на батьків. Причини можуть бути різними.

·        Боротьба за самоствердження               Боротьба проти надмірної батьківської опіки та влади.

·        Втрата віри у власний успіх                         Дитина переживає своє неблагополуччя в якійсь одній галузі життя, а невдачі у неї виникають зовсім в другій. Вона приходить до висновку: «Нема чого старатися, все одно нічого не вийде». 

(14) Основні параметри порушень виховання:

1.Неузгодженність відношень між батьками.

2. Аффективність  - роздратування, невдоволення, тривога, занепокоєння, страх.

3. Домінантність  - беззастережність, категоричність, повне підпорядкування дітей.

4. Гіперсоціальність  -  виховання без урахування індивідуальностей дитини.

5. Недовіра у можливості дітей.

6. Нечутливість. Тривожність. Суперечливість.





(15) П’ять  основних  принципів  впливу  батьків  на  дитину
·        Батьки є основним джерелом життєвого досвіду.
·        Батьки впливають на поведінку дитини методами заохочення або покарання
·        Сім’я забезпечує почуття безпеки дитини у зовнішньому світі та дослідженні нових способів його освоєння.
·        Спілкування в сім’ї є основним фактором, який впливає на розвиток власних поглядів, норм, установок та ідей дитини.
·        Дитина переймає у батьків основи поведінки в суспільстві.

·        (16)     Гни дерево, поки молоде, учи  дітей,  поки  малі.
  Першими вчителями маленької дитини стають її батьки, але часто процес навчання розпочинається раніше, ніж вони встигають усвідомити цей факт. Діти засвоюють спосіб життя батьків, вбираючи  в  себе всі позитивні та негативні риси.

(17)   Дорогі          батьки !
·        Пам’ятайте , що ви також люди. Подбайте про свій відпочинок. Не вимагайте від себе неможливого.
·        Не намагайтесь зробити « як краще ». Подумайте до чого це може привести.
·        Будьте великодушні: допоможіть своїм дітям знайти з вами спільну мову.
·        Любіть один одного. Старайтесь говорити про це , навчіться  виражати свою любов словами, будьте гідним прикладом для наслідування.











Немає коментарів:

Дописати коментар